Min lille landsby


Fotoserien Alalay Expo har Hjertevenn og Alalay som tema. Hvert bilde er en historie fra gatebarnas liv. Det er gatebarna selv som forteller:

Min lille landsby


Dette er mitt hjem, der jeg bor. Jeg elsker Alalay Aldeas fordi det er her jeg vokser opp. Jeg har bodd her i to år. Jeg har alt på Aldeas; hus, klær, seng å sove i, mat og leker. Jeg har en lekeplass, en fotballbane, en skole og jeg lærer å spille fiolin. 

Alle som jobber her gir meg kjærlighet og omsorg. Nå har jeg alt jeg kan ønske meg; på Aldeas har jeg søsken og venner. 
Da jeg bodde på gaten hadde jeg ingenting av dette; ikke seng, ikke mat og ingen plass å sove. Jeg hadde ikke kjærlighet eller omsorg, og de lærte meg uvaner; slossing, mishandling, krangling, å stjele og lyve. Nå er jeg veldig lykkelig på mitt Aldeas. Vi trenger bare å gjøre rent på Aldeas, ellers er alt gratis.

Bilde og tekst: Dorian, 11 år, Alalay

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar