Et hjerte og et navn

Tonje Løvland er Act Now student. Her er et utdrag fra bloggen hennes hvor hun forteller fra sitt opphold i Alalay:
I dette innlegget tenkte jeg at jeg skulle forklare grunnen til bloggtittelen min.
Det har seg sånn at i mine glansår sang jeg i tidenes barnekor, Jubel. Noe jeg husker veldig godt var musikalen ”Hotel de tusen stjerner”. Tekstene var hentet fra livet til ungene på gata i La Paz, og sangen ”Et hjerte og et navn” var en av sangene fra musikalen som virkerlig gjorde inntrykk på meg.
For tiden jobber jeg med disse barna som vi sang om da jeg var 10 år, og når jeg hører disse sangene på Ipod´n er det ikke bare sanger lenger, men jeg kan se for meg ungene jeg har blitt kjent med her nede i tekstene. Alle så har de et hjerte og et navn.
Hør denne stille sangen fra de mange, du vet vi har et hjerte og et navn. Men dagene og nettene er lange, for sangene handler om de tusen savn, for sangene handler om de tusen savn.
Min mor ble syk, vi hadde ikke penger til medisin og hus og mat og klær. Og ingen kunne passe på meg lenger. Min mor er borte, derfor er jeg her. Min mor er borte, derfor er jeg her.
Min far var alltid full, og som han slo meg. Han sa jeg aldri skulle ha vært født. Jeg orket ikke mere og så dro jeg, nå går jeg gatelangs og er så trøtt, nå går jeg gatelangs og er så trøtt.
Min far er ukjent og min mor forlot meg på benken i en park da jeg var fem. Jeg ventet hele dagen, natten tok meg, og siden har jeg ikke hatt et hjem, og siden har jeg ikke hatt et hjem.
Hør denne stille sangen fra de mange, du vet vi har et hjerte og et navn. Men dagene og nettene er lange, for sangene handler om de tusen savn, for sangene handler om de tusen savn.

Herlige jenter på Aldeas Alalay

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar